Hej Berghs!

Nästa lördag kommer jag till dig. Då ska jag börja min kurs: Copywriting, steg 1.
Hoppas det känns lika bra för dig som för mig.


Nu ska jag bara hitta följande böcker, kurslitteratur som krävs:
• Marknadsföring (Sten Albertsson och Olof Lundqvist, Bonnier Utbildning. ISBN 9162282468)
• Idébok (Fredrik Härén)
• Svenska Akademiens ordlista över svenska språket (Norstedts eller Liber)
• Åtminstone en bok om skrivregler/korrekt språkbruk, till exempel: Språkriktighetsboken (Svenska Språknämnden, Norstedts) och/eller Svenska skrivregler (Svenska Språknämnden, Liber) och/eller Handbok i svenska (Gösta Åberg, Månpocket)
• Ett utdrag ur boken: Marknadsretorik – En bok om reklam och konsten att övertyga (Stefan Hedlund och Kurt Johannesson, SIFU). Du får kopior vid kursstarten.
• Ett utdrag ur boken: Konsten att finna möjligheten (Stefan Hedlund och Kurt Johannesson, SIFU). Du får kopior vid kursstarten.
• Att döda ett barn (Novell av Stig Dagerman som du får vid kursstarten).

Utöver dessa titlar rekommenderas ytterligare ett tjugotal. Verkar som om det blir en hektiskt vår!

Men under tiden ska jag läsa "Marknadsföring och kommunikation i sociala medier", för nog för att jag har ett fb-konto och bloggar regelbundet så tror jag att jag ligger efter i allt det här med twitter, wikis och upphovsrätt m.m. Kan vara bra att mjukstarta lite.

Men som sagt. Nästa lördag smäller det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0